Greenwave's Blog

Chlorella a spirulina: vše, co potřebujete vědět

Únor 7, 2017
Posted by Greenwave

Sladkovodní řasa chlorella a sinice spirulina mohou významně prospět našemu zdraví. Čím to je a jak si vybrat, kterou z nich zařadit do svého jídelníčku?

 

Oba druhy sladkovodních řas obsahují vyvážené množství minerálů, vitaminů, antioxidantů a samozřejmě zdraví prospěšný chlorofyl, proto vašemu organismu jedině prospěje, když chlorellu či spirulinu zařadíte alespoň na nějakou dobu do jídelníčku, ideálně alespoň dvakrát ročně. Důležité ale je, aby byly co možná té nejlepší kvality. My máme dlouholetou zkušenost s produkty značky Puntura, které jsou vyráběny s maximální pečlivostí a navíc jsou baleny v tmavém skle, nikoliv v plastu. Během našeho Zeleného restartu můžete produkty této značky zakoupit za zvýhodněné ceny ZDE.

 

Chlorella je bohatá na vitaminy skupiny B, vitamin C, E, K, dále na minerály jako je zinek, hořčík a železo, chlorofyl, aminokyseliny a nukleové kyseliny, kyselinu listovou a mnoho dalších. Navíc obsahuje vzácnou látku CFG, která podporuje tvorbu bílkovin a růst buněk.

 

Spirulina je ve skutečnosti sinice, ale i tak ji mnoho lidí označuje jako řasu. Stejně jako chlorella obsahuje celou řadu vitaminů B, vitamin A, D, E a C, chlorofyl a spoustu minerálů a stopových prvků. Za zmínku stojí její vysoký obsah bílkovin – je nejvyšší z celé rostlinné říše.

 

Obě rostlinky se zdají být podobné, ale určitý rozdíl mezi nimi je. Spirulina je ve svém přirozeném stavu lépe stravitelná, naopak chlorella musí projít procesem, během kterého se rozbijí její celulózové stěny. Teprve tehdy je pro náš organismus využitelná. Naopak spirulina má stěny z lehce stravitelných polysacharidů, takže je využitelná v jakékoliv formě. Chlorella má vysoký obsah vitaminu K, který je důležitý pro naše kosti a má vliv na správnou srážlivost krve – je ale vhodnější pro osoby s hustou krví (pokud používáte léky na ředění krve, užívání těchto doplňků konzultujte se svým lékařem!). Spirulinu zase díky obsahu fykocyaninu ocení lidé, kteří potřebují podpořit krvetvorbu a trápí je studené ruce a nohy. Chlorella má silnější detoxikační  a regenerační účinky, doporučuje se také jako vhodná náprava po užívání antibiotik, spirulina prospívá metabolismu a je vhodným doplňkem při větší fyzické zátěži, dodává energii a pomůže vám zejména ve chvíli, kdy na vás „něco leze“.

 

Chlorella a spirulina

                                   Chlorella a Spirulina Puntura

 

Společné mají chlorella a spirulina to, že zvyšují odolnost organismu proti virům a bakteriím, pomáhají snižovat krevní cukr a cholesterol, jsou bohaté na antioxidanty, takže pomáhají bojovat proti volným radikálům, zbavují tělo toxických látek a dodávají energii, které máme v zimě snad nejméně. Pokud máte pocit, že potřebujete užívat obě zelené potraviny, můžete jejich konzumaci střídat. V menším množství se dají řasy užívat i dlouhodobě, ale i tak se doporučuje týdenní pauza po každých třech týdnech užívání. Dávkování je hodně individuální, ale 15 tablet denně (3x denně 5 tablet) bych nepřekračovala. Při dlouhodobém užívání z důvodu prevence stačí 2 tabletky 2-3x denně. 

 

Ať už se rozhodnete pro jakoukoliv zelenou potravinu, vždy dbejte na dostatečný pitný režim a také se snažte vnímat, jak vaše tělo reaguje. Pokud nejste na zelené potraviny zvyklí, začněte raději nižšími dávkami, které můžete postupně zvyšovat. V zimním období doporučuji zařadit do jídelníčku skořici, hřebíček, badyán a kurkumu, tedy koření s prohřívajícími účinky – zelené potraviny nebudou mít tak silný ochlazující efekt. V průběhu užívání zelených potravin také doporučuji snížit či úplně omezit konzumaci mléčných výrobků, které jednak ochlazují, a navíc by mohly zabránit vstřebávání některých blahodárných látek. 

 

Samozřejmě ale neplatí, že za vás řasy udělají všechnu práci. Myslete zejména na to, že vyvážená a pravidelná strava, dostatek pohybu a spánku by měly být základními kameny vaší životosprávy.

 

Jaké máte s chlorellou a spirulinou zkušenosti vy? Budeme rádi, když se s námi podělíte v komentářích :-)

 

Únor plný zdraví a pozitivní energie přeje

Sára

Views – 939

Štítky:, ,

2 thoughts on “Chlorella a spirulina: vše, co potřebujete vědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Pages