Greenwave's Blog

Hořčík proti chmurám i bolestem hlavy

Červen 5, 2020
Posted by Greenwave

Kolik hořčíku je podle vás v lidském těle? Ve skutečnosti je to něco okolo 20–28 gramů. To je jen pro představu hmotnost 5–6 kostek cukru, což už není úplně zanedbatelné množství. Přibližně 20 % je obsaženo ve svalech, 60–70 % je pak obsaženo v našich kostech.

 

Tento kov je součástí přibližně 300 enzymů v našem těle. V enzymech slouží jako tzv. kofaktor, tedy jako jeho aktivní část. Kdyby nebylo hořčíku, neměly by tyto enzymy žádnou aktivitu.

 

Hořčík se velmi významně podílí na:

- snižování nervosvalové dráždivosti (křečí)

- na činnosti srdce a krevního oběhu,

- snižuje riziko infarktu myokardu

- zvyšuje odolnost organismu

 

Nedostatek hořčíku se projevuje únavou, slabostí, náladovostí, bolestí hlavy, nevolností nebo křečemi. Jeho příjem u naší populace je o něco nižší, než kolik organismus potřebuje (důvodem je zřejmě menší spotřeba zeleniny).

 

Kolik hořčíku denně užívat?

Vzhledem k jeho množství v těle je jeho denní potřeba pro ženy okolo 300 mg/den, pro muže pak 350mg/den. Nejvíce hořčíku je obsaženo v zelených rostlinách, ale i jiných rostlinných materiálech.

 

Jeho vstřebávání je sníženo nadměrným příjmem vápníku a fosforečnanů (zdrojem fosforečnanů jsou převážně limonády s obsahem kyseliny fosforečné). Při užívání doplňků stravy i s obsahem vápníku zde platí jednoduchý poměr, a to 2 : 1, tzn. 2 díly vápníku a 1 díl hořčíku.

 

Naopak dostatečné množství selenu a vitaminu D ovlivňuje vstřebávání hořčíku pozitivně. Pokud se tedy v posledních dnech cítíte podrážděně a jste unavení, hořčík pro vás bude ta správná volba!

 

Natálie

Views – 206

Štítky:,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Pages